Zarabianie w Internecie daje szerokie perspektywy. Nic dziwnego, że przyciąga on ogromną liczbę użytkowników, którzy chcą spróbować własnych sił opanowując biznes online. Liczba dostępnych możliwości jest naprawdę ogromna. Interesuje nas jednak biznes na Amazon, o którym opinie będą przedstawione poniżej. Te informacje mogą być dla Ciebie przydatne.
Biznes na Amazon — Wprowadzenie
Biznes na „Amazon”, o którym opinie mogą być sprzeczne, daje możliwość stać się właścicielem własnego biznesu, a jednocześnie nie zależy od wahań waluty krajowej. Wynika to z faktu, że trzeba współpracować z firmą amerykańską, która wszystkie obliczenia przeprowadza w dolarach. Największa platforma handlowa pozwala każdemu zarabiać, będąc absolutnie w dowolnym miejscu na świecie.
Biznes na Amazon — Jak zarabiać?
Cały proces działania jest stosunkowo prosty.
Po pierwsze, trzeba zarejestrować się na stronie. To chyba najłatwiejszy etap.
Ponadto, potencjalny sprzedawca powinien wybrać atrakcyjne towary, które przyciągną potencjalnych klientów. Trzeba ocenić popyt, ofertę konkurencji, własne możliwości itd. Im więcej informacji zbierzesz, tym większe prawdopodobieństwo sukcesu na danym rynku.
Należy poszukać dostawców, którzy oferują interesujące Cię towary. Nierzadko zdarza się, że początkujący przedsiębiorcy współpracują z chińskimi dostawcami i dopiero stopniowo przechodzą do droższych partnerów.
Stworzenie własnej ekskluzywnej marki, na podstawie której będziesz oferował użytkownikom wybrane towary. Dodatkowo dla każdego produktu należy stworzyć unikalny opis, a także nie zapomnieć o zdjęciach, które będą przyciągać uwagę.
Zamawianie towarów od dostawców i dostarczanie ich do magazynu Amazon. Dostawa do nabywców będzie realizowana przez Amazon. Zmniejsza to koszty po stronie sprzedawcy i pozwala na osiągnięcie większych zysków.
Biznes na Amazon — Sposoby
Dla potencjalnych użytkowników, istnieją dwa główne sposoby, które można wykorzystać do zarabiania pieniędzy na Amazon.
Pierwszy z nich został opisany powyżej. Polega ona na tym, że stajesz się sprzedawcą i oferujesz użytkownikom różne produkty.
Drugi sposób sprowadza się do tego, że stajesz się pośrednikiem i kupujesz potrzebne towary dla innych sprzedawców. Jest to opcja, która okazuje się najbardziej preferowana przez niektórych potencjalnych biznesmenów.
Biznes na Amazon — Mediacja
Ta działalność, z reguły, przynosi organizatorowi od sześciu do dziesięciu procent zysku z każdego zamówienia. W tym przypadku nie jest konieczne, aby przeprowadzić wysyłkę towarów do magazynu platformy handlowej „Amazon”.
Potencjalny pośrednik może stworzyć własną stronę internetową w celu informowania potencjalnych partnerów. Zaletą takiej promocji jest to, że strona będzie przyciągać klientów docelowych, którzy są zainteresowani zakupem towarów.
Dodatkowo, na stronie pośrednik może zaproponować opcje towarów, które zainteresują potencjalnych sprzedawców. W tym przypadku nie należy wybierać zbyt drogich lub zbyt tanich. W pierwszym przypadku prawdopodobieństwo zamówienia jest niskie, a w drugim przypadku pośrednik otrzyma niski zysk.
Biznes na Amazon — Zalety
Jeśli wierzyć recenzjom, biznes Amazon ma sporo zalet, które przyciągają potencjalnych użytkowników. Omówmy je bardziej szczegółowo.
Przede wszystkim zauważmy, że obroty firmy rosną z roku na rok. Na taki sukces korporacji złożyła się współpraca z imponującą liczbą przedsiębiorców. Dlatego też platforma handlowa jest zainteresowana dalszym pozyskiwaniem nowych partnerów.
Prostota. Większość problemów związanych z działalnością na „Amazon” firma bierze na siebie. Dotyczy to tworzenia i dalszej promocji strony, organizacji magazynu do przechowywania towarów, rozwiązywania kwestii celnych itp.
Swoboda przemieszczania się. Wszystkie sprawy mogą być prowadzone zdalnie i nie są przywiązane do konkretnej lokalizacji.
Biznes na Amazon — Inwestycje
W zasadzie wszystkie działania sprzedawcy sprowadzają się do poszukiwania dostawców i prezentacji towarów. Resztę obowiązków wykonuje platforma. Jest to wygodne dla potencjalnych sprzedawców, ponieważ pozwala na rozpoczęcie własnej działalności przy minimalnych kosztach.
Dlatego biznes na Amazon przyciąga nowych partnerów, którzy nie mają wystarczających środków na zorganizowanie samodzielnego przedsiębiorstwa. Stając się częścią ogromnego rynku, mogą rozpocząć swój własny biznes nawet z niewielką inwestycją, która byłaby wymagana do zakupu towarów.
Biznes książkowy na Amazon
Biznes ten może okazać się nie tylko dochodowy, ale i ciekawy. Ta opcja jest odpowiednia nawet dla tych, którzy nie mają talentu pisarskiego. Można przecież zatrudnić specjalistów, którzy skomponują tekst i stworzą atrakcyjny projekt.
Główna trudność polega na wybraniu odpowiednich nisz, które zainteresują potencjalnych klientów, oraz na wypromowaniu produktu. W końcu Twoja grupa docelowa musi o tym wiedzieć. W przeciwnym razie nie będzie sprzedaży, a co za tym idzie — dochodów.
Recenzje o biznesie z Amazonem bez inwestycji zapewniają, że biznes książkowy ma ważną przewagę. Nie musisz kupować towarów od zewnętrznych dostawców, a książki możesz przekazywać elektronicznie, co eliminuje konieczność dostawy.
Biznes na Amazon — Recenzje
Opinie użytkowników są bardzo zróżnicowane. Negatywne recenzje biznesu na „Amazon” są również obecne. Zazwyczaj pochodzą one od przedsiębiorców, którzy założyli własną firmę, ale nigdy nie odnieśli sukcesu. Nic w tym dziwnego, bo nawet dobrze prosperujący kupcy twierdzą, że najwięcej trudności czekało na nich na samym początku.
Tylko nielicznym udaje się poradzić sobie i dalej rozwijać własny biznes. O wiele łatwiej jest zrezygnować przy pierwszej porażce i zostawić negatywną opinię
Oszustwo w biznesie na Amazon jest spotykane tylko przez pośredników. Istnieją firmy, które oferują potencjalnym sprzedawcom cały zakres usług, od wyboru dostawcy do uruchomienia reklamy. Jednak robiąc to, nikt nie gwarantuje sprzedaży. A bez tego nie będzie zysku. Dlatego też eksperci zalecają bezpośrednią współpracę z serwisem Amazon, unikając propozycji wątpliwych pośredników. Ale robiąc to, musisz być przygotowany na duży wysiłek.
Biznes na Amazon — Wady
Biznes na Amazon to rzeczywistość, która pozwoliła wielu potencjalnym biznesmenom odnieść sukces. Jednak działalność ta kryje w sobie pewne wady, o których lepiej wiedzieć z wyprzedzeniem.
– Kolosalna konkurencja. W tej chwili z platformą współpracuje ponad dwa miliony sprzedawców, co stwarza pewne trudności dla nowych graczy.
– Potrzeba bycia w kontakcie praktycznie przez całą dobę. Nie wiadomo, w jakim czasie otrzymają Państwo pytania od potencjalnych nabywców. Mogą one przecież znajdować się całkowicie w różnych krajach. Im dłużej zajmie Ci udzielenie odpowiedzi własnym klientom, tym większe prawdopodobieństwo, że wybiorą oni innego sprzedawcę.
– Wybór produktu. Nie wszyscy przedsiębiorcy są w stanie przewidzieć popyt na rynku własnego kraju, a co dopiero mówić o konsumentach zagranicznych.
Biznes na Amazon — Dochody
Wielu użytkowników zastanawia się, czym jest biznes na Amazon: oszustwem czy rzeczywistością?
Jak można się upewnić, platforma handlowa nie oszukuje swoich użytkowników, jeśli współpracujesz z nią bezpośrednio.
Jednocześnie, przyszłe dochody są niezwykle trudne do przewidzenia. Zależy to od ilości zakupów, jak również od wartości Twoich towarów. Jak w każdym handlu, zasada jest prosta — im więcej klientów i sprzedaży, tym większy dochód.
Niektórzy eksperci zapewniają, że można zarobić tysiące dolarów już po kilku miesiącach, poświęcając tylko kilka godzin dziennie na połączenie działalności handlowej z głównym biznesem. Jednak takimi obietnicami obrzucają się z reguły ci, którzy oferują opowiadanie nowicjuszom o mądrości pracy z serwisem Amazon. Recenzje zapewniają jednak, że takie oczekiwania nie są spełniane, a okazują się jedynie stratą własnych pieniędzy i czasu.
Jeśli chcesz współpracować z tym rynkiem, wykorzystaj informacje znajdujące się w domenie publicznej. Z reguły płatne produkty zawierają te same wskazówki. Jedyna różnica polega na tym, że aby uzyskać do nich dostęp, będziesz musiał zapłacić sporą sumę pieniędzy. Lepiej tego nie robić.
Biznes na Amazon — Błędy
Niektórzy potencjalni sprzedawcy popełniają wiele błędów, są sfrustrowani rynkiem i zostawiają negatywne opinie. Można tego uniknąć nie popełniając poniższych błędów.
– Brak przygotowania. Przed rozpoczęciem pracy z serwisem, należy zapoznać się z zasadami współpracy. Jeśli je naruszysz, nie zdziw się, że Twoje konto zostanie nagle zablokowane, co przysporzy Ci sporo dodatkowych problemów.
– Błędy w obliczaniu kosztów dostawy. Pisząc opis produktu, musisz zrozumieć, ile wyniesie koszt dostawy dla użytkownika. Początkujący biznesmeni nie mogą sobie pozwolić na świadczenie tej usługi za darmo.
Nadal istnieje spora liczba błędów, które popełniają początkujący sprzedawcy. Z reguły dotyczą one wyboru towarów, dostawców, itp.